Internetprogrammering - övning 2
Mål
Målet med denna övning är att du skall lära dig att använda trådar i en
applikation med enkel animering.
Uppgift
Utgående från laboration två skall du i denna
övning låta figurerna få eget liv, d.v.s. den interaktiva flyttningen skall
ersättas av animering. Varje figur skall flyttas i en bana (cirkulär, upp och
ned, fram och tillbaka, etc) kring sin startpunkt. Användargränssnittet
för skapande av figurer måste byggas ut med möjligheter att ange åtminstone
typ och omfång - hur långt figuren flyttar sig - av rörelsen. Default (för
figurer som redan existerar om du har dem kvar) kan vara att varje figur rör
sig i en cirkulär bana.
Varje figur skall flyttas i sin egen tråd och det skall vara möjligt att
stoppa och återstarta en figurs rörelse (genom att helt enkelt klicka på den).
Initialt är alla figurer stilla.
Frågor
Om du undrar över något, om något är oklart, kontakta Bo Nordin:
bosse@cb.uu.se