Internetprogrammering - övning 2

Mål

Målet med denna övning är att du skall lära dig att använda trådar i en applikation med enkel animering.

Uppgift

Utgående från laboration två skall du i denna övning låta figurerna få eget liv, d.v.s. den interaktiva flyttningen skall ersättas av animering. Varje figur skall flyttas i en bana (cirkulär, upp och ned, fram och tillbaka, etc) kring sin startpunkt. Användargränssnittet för skapande av figurer måste byggas ut med möjligheter att ange åtminstone typ och omfång - hur långt figuren flyttar sig - av rörelsen. Default (för figurer som redan existerar om du har dem kvar) kan vara att varje figur rör sig i en cirkulär bana.

Varje figur skall flyttas i sin egen tråd och det skall vara möjligt att stoppa och återstarta en figurs rörelse (genom att helt enkelt klicka på den). Initialt är alla figurer stilla.

Frågor

Om du undrar över något, om något är oklart, kontakta Bo Nordin: bosse@cb.uu.se